מתפללים שנכנסו לשכם נורו ורכבם נשרף; חילופי אש בין כוחות צה"ל למחבלים

    קובי פינקלר 1 Comment on מתפללים שנכנסו לשכם נורו ורכבם נשרף; חילופי אש בין כוחות צה"ל למחבלים

    כוחות צה"ל שהגיעו למקום, חילצו אותם. שניים מהמתפללים נפגעו מהירי, אחד מהם בבטנו. כוחות הביטחון פועלים כעת בעיר. במקום חילופי אש בין חמושים לבין הכוחות

    מחבלים פלסטינים בשכם צילום: Nasser Ishtayeh/Flash90
    22:49
    12.05.24
    יענקל'ה פרידמן 1 Comment on יענק'לה במונולוג מצמרר: "הפעם האחרונה שראיתי את אחותי"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    אירוע חמור הלילה בשכם: חמישה יהודים חרדים שנכנסו להתפלל עם רכבם להתפלל בקבר יוסף, נורו בידי מחבלים סמוך למתחם קבר יוסף בעיר. הרכב בו נסעו הוצת, והם התחבאו במשך שעות ארוכות ברחוב סמוך לקבר יוסף.

    כוחות צה"ל שהגיעו למקום, חילצו אותם. שניים מהמתפללים נפגעו מהירי, אחד מהם בבטנו. אחד מהמתפללים מירושלים, השני ממודיעין עילית.

    ראש מועצת שומרון יוסי דגן אמר בעקבות האירוע, כי "שוב אירוע טרור ברברי מבית הרשות הפלסטינית, הרש"פ אשר מסיתה, ומעודדת טרור, היא שאחראית לניסיון הרצח הברברי. אנו תפילה לרפואת הפצועים וממתינים לחילוצם בשלום בידי כוחות צה"ל מחטיבת שומרון.

    עם זאת, דגן שב וקורא, בשם רבני השומרון, להיכנס לתפילה בקבר יוסף, רק בצורה מתואמת ומוסדרת עם צה"ל לתפילה בקבר יוסף, מידי חודש ישנם כניסות, מסודרות ומתואמות, לצערנו כל כניסה לא מתואמת היא סכנת נפשות. אני קורא לצה"ל לשים ידיו על המחבלים, ולמגר את קיני הרוצחים בשכם, רק שליטה מלאה של צה"ל בקבר יוסף תוכל לשמור על הביטחון המתפללים בשכם", הוסיף דגן.

    יו"ר עוצמה יהודית ח"כ איתמר בן גביר מסר כי בפיגוע הירי בשכם צריך היה להגיב בתקיפות עם לפחות עשרה הרוגים למחבלים: "אירוע כזה צריך להסתיים בחילוץ עם עשרה מחבלים הרוגים. הפגנת חולשה, פגיעה במשילות ובהרתעה במשך תקופה ארוכה מול האויב מגבירה את הטרור ורק מענה נחוש חזק ובלתי מתפשר יביא לשקט. צריך להגיע אל המחבלים ולחסל אותם אחד, אחד".

    לדברי בן גביר: "הטרור לא אמור להרתיע אותנו, אלא להפך לחזק אותנו להתאחד מולו ולהילחם על זכותנו להגיע לכל מקום בארץ ישראל, ארץ אבותנו ובעזרת השם כך נפעל בממשלת הימין כשננצח אחרי הבחירות". ח"כ בן גביר הוסיף: "מאחל רפואה שלמה לפצועים ומתפלל לרפואתם".

    חה"כ אורית סטרוק אמרה: "העובדה שהמתפללים נכנסו ללא תיאום – שולית לחלוטין. הפיגוע הקודם בוצע כנגד קבוצה שנכנסה עם תיאום, ו-1 הפצועים היה המח"ט המתאם עצמו. אסור לקבל את הנורמה שמנסים המחבלים להכתיב. יש להבהיר לרש"פ: כניסת מתפללים לקבר יוסף חייבת להיות בטוחה, אחרת צה"ל יחזור לאבטחת-קבע במקום".

    דובר צה"ל עדכן הבוקר כי כוחות הביטחון פועלים כעת בעיר שכם. במקום חילופי אש בין חמושים לבין הכוחות.



    1 תגובות

    מיין תגובות